دستگاه مدیریت هوشمند منابع انرژی به منظور رفع معضل خاموشی و کاهش خسارت و حوادث نوسانات برق، در پا‌رک فناوری پردیس معاونت علمی رونمایی شد.

دستگاه مدیریت هوشمند منابع انرژی به منظور رفع معضل خاموشی و کاهش خسارت و حوادث نوسانات برق، در پا‌رک فناوری پردیس معاونت علمی رونمایی شد.
دستگاه مدیریت هوشمند منابع انرژی در پارک فناوری پردیس معاونت علمی با حضور اسماعیل قادری فر، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و مهدی صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی رونمایی شد.
قادری فر با اشاره به فناوری به کار گرفته‌شده در این سامانه گفت: با تحولات صورت گرفته و دانش به‌کاررفته در این زمینه می‌توان علاوه بر بهره گیری سریع از انرژی خورشیدی، در هنگام قطع برق از منابع تولید انرژی جایگزین نیز به صورت بهینه استفاده کرد.
وی افزود: استفاده از دستگاه هوشمند مدیریت انرژی باید عمومی شود و زمینه‌ای فراهم شود تا خانوارها،مجتمع های مسکونی مراکز تجاری و صنعتی بتوانند از این دستگاه استفاده کنند، ما در معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و همکاران ما در پارک فناوری پردیس معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه حمایت جدی می‌کنند، همچنین باید نگاه ورود فنّاوری به کشور را نیز توسعه بدهیم و از موهبت انرژی‌های پاک که در اختیار ما قرار داده‌شده، به بهترین نحو استفاده کنیم.
 
وی اظهارداشت: بحث گذر از انرژی‌های فسیلی بحث مهمی است که همواره به آن توجه داشته‌ایم و پارک فناوری پردیس معاونت علمی نیز در این زمینه گام‌های موثری برداشته است اما باوجود تمام تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته ما همچنان در ابتدای راه هستیم و باید بیشتر به بحث فناوری‌های حوزه سولار و استفاده از انرژی‌ها خورشیدی بپردازیم و به تجهیزات تست و آزمون انرژی‌های خورشیدی و تجدید پذیر بیشتر توجه کنیم.
به گفته وی، تمام این مباحث و موضوعات، زمینه‌هایی است برای به وجود آمدن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های جدید در کشور؛ البته خواست ما نیز این است که شرکت‌ها در این موضوع بیشتر تمرکز کنند.
قادری فر بیان کرد: باید تلاش کنیم که این فناوری را بومی‌سازی کنیم و از آن به‌صورت بهینه استفاده کنیم. ما خیلی خوشحالیم هم‌اکنون یک شرکت دانش بنیان در این زمینه شروع به فعالیت کرده و از ظرفیت‌های توسعه فناوری که کشور در اختیار آن‌ها گذاشته است، استفاده می‌کند و ما امیدواریم که روزبه‌روز شاهد رسوخ فناوری و نوآوری در کشور با بهره گیری از این الگوهای موفق باشیم؛ تمام این‌ها مواردی است که به پیشرفت کشور و اقتصاد ملی کمک می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: